96858
Book
In basket
Wraz z rozwojem teorii i praktyki zarządzania coraz intensywniej zaczęto zauważać i z czasem coraz dobitniej podkreślać rolę ludzi w osiąganiu sukcesu przez organizacje. Koncepcja organizacji opisywana przez M. Webera, w której ludzie stanowili jedynie dodatek do formalnej, biurokratycznej struktury determinującej rodzaj, funkcjonowanie i powodzenie firmy, czy ujęcie mechanistyczne, w postaci metafory organizacji jako maszyny, przywoływane przez G. Morgana, stopniowo, lecz konsekwentnie, od połowy ubiegłego stulecia, zaczęły tracić na znaczeniu. Rangę roli człowieka w organizacji zaczęli akcentować już przedstawiciele nurtu behawioralnego w naukach o zarządzaniu, a model organizacji jako atomu zaproponowany przez T. Petersa i R. Watermana na początku lat 80. XX w. jeszcze wymowniej podkreślił jej największy wpływ na uzyskiwanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Propozycja ta stanowiła wstęp do obowiązującego współcześnie podziału na tzw. twarde oraz miękkie czynniki sukcesu organizacji. Według tej koncepcji wśród siedmiu komponentów modelu organizacji jako atomu cztery elementy to miękkie atuty przedsiębiorstwa, bezpośrednio związane z ludźmi. (Z Wprowadzenia)
Availability:
Biblioteka Naukowo-Techniczna
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 212-224.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again