96778
Book
In basket
(Klasyka Światowej Humanistyki)
Niniejsze studium nie jest historią kina. Jest taksonomią, próbą klasyfikacji obrazów i znaków. W pierwszej części zajmujemy się obrazem-ruchem i jego odmianami. Obraz-czas będzie przedmiotem drugiej części. Wielkich twórców kina można porównywać nie tylko do malarzy i architektów czy muzyków, lecz także do myślicieli. Myślą oni za pomocą obrazów-ruchu i obrazów-czasu, a nie za pomocą pojęć. I niczego w tym nie zmienia ogromny udział szmiry w produkcji filmowej . Wielcy twórcy filmowi są jedynie bardziej narażeni, nieskończenie łatwiej przeszkodzić im w realizacji dzieła. Historia kina to długie dzieje męczeństwa. Mimo to kino wpisuje się przecież do historii sztuki i historii myśli za sprawą jedynych w swoim rodzaju, autonomicznych form, na przekór wszystkiemu wymyślonych i przeniesionych na ekran przez twórców
Availability:
Filia Magdalena
There are copies available to loan: sygn. 791 (1 egz.)
Notes:
General note
Tyt. oryg.: Cinéma. 1, L'image-mouvement ; 2, L'image-temps, 1983
Formatted contents note
Zawiera: 1, Obraz-ruch ; 2, Obraz-czas
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again