Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(7)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
(6)
Autor
Smak Ewa
(2)
Adamek Irena
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balwierz Radosław
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Górnicka Beata
(1)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Koziarski Stanisław M
(1)
Madej Andrzej
(1)
Malec Anna (pedagog)
(1)
Nyklova Eva
(1)
Olszewska Bożena
(1)
Szczepański Marek Stanisław (1956- )
(1)
Weissbrot-Koziarska Anna
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zolnova Jarmila
(1)
Łeńska-Bąk Katarzyna
(1)
Łucka-Zając Elżbieta
(1)
Śliz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(9)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Agresja dzieci
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Animacja kulturalna
(1)
Cywilizacja
(1)
Dekonstrukcja (filozofia)
(1)
Dom dziecka
(1)
Dom matki i dziecka
(1)
Dyskurs
(1)
Dziecko
(1)
Etnometodologia
(1)
Ewolucjonizm kulturowy
(1)
Feminizm
(1)
Fenomenologia
(1)
Filozofia społeczna
(1)
Funkcjonalizm (antropologia społeczna)
(1)
Hospicjum
(1)
Infrastruktura transportowa
(1)
Instytucje opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konstruktywizm społeczny
(1)
Kreatywność dziecka
(1)
Kształcenie
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciele
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika kreatywna
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika twórczości
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Poradnie
(1)
Postkolonializm
(1)
Postmodernizm
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój dzieci i młodzieży
(1)
Schronisko dla nieletnich
(1)
Socjobiologia
(1)
Socjologia
(1)
Strukturalizm
(1)
Szkoła frankfurcka (filozofia)
(1)
Transport
(1)
Twórczość
(1)
Wielokulturowość
(1)
Zakład poprawczy
(1)
Świetlice
(1)
Żłobek
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
materialy konferencyjne
(1)
materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
[...] na rynku księgarskim, pomimo dostępności różnych poradników i zbiorów scenariuszy. [...] zaobserwować można lukę zauważalną w literaturze z zakresu metodyki i brak książki, która w syntetyczny sposób ujmowała­by wszystkie najważniejsze zagadnienia - wspólne dla metodyk szczegółowych, mające zastosowanie w placów­kach, niezależnie od ich typu czy przeznaczenia. Tę lukę wypełnia przedstawiony do recenzji podręcznik przygo­towany przez Beatę Górnicką [...], jest wartościowy i stanowi udaną próbę tak kompleksowego ujęcia najważniejszych zagadnień w obszarze metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej. Ponadto spełnia wszelkie wymogi podręcznika, co nie jest powszechne. Rekomendując zatem do druku recenzowany podręcznik, pragnę podkreślić, jest on przeznaczony dla studentów pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, ale również dla wszyst­kich, którzy przygotowują się do roli opiekuna-wychowawcy, a także dla tych, którzy już ją pełnią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekształcenia infrastruktury transportowej w Polsce / Stanisław Koziarski. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2010. - 160 s., [10] s. tabl., [2] k. tabl. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 440.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemiany zachodzące we współczesnym świecie wyznaczają edukacji nowe cele i zadania. W ten sposób reformująca się współczesna placówka edukacyjna powinna umożliwiać, by w jej przestrzeni jednostki (dzieci, młodzież także dorośli) mogły rozwijać się zgodnie ze swoimi potrzebami, lecz w warunkach nacechowanych aktywnymi i twórczymi, nowatorskimi i innowacyjnymi metodami i sposobami kształcenia, wychowania, także organizacji i zarządzania pracą nauczycieli i wychowawców. Publikacja zawiera artykuły omawiające nowe modele funkcjonowania szkoły i innowacyjnego oraz nowatorskiego podejścia do rozwiązywania problemów uczniów i nauczycieli. Materiał zamieszczony we "Współczesnych trendach edukacji" obejmuje 28 wypowiedzi, pochodzących z warsztatów badawczych oraz analiz teoretycznych i porównawczych prowadzonych przez zespół nauczycieli akademickich Instytutu Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, a także artykuły z zagranicznych ośrodków naukowych - Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego w Berdiańsku (Ukraina) i Uniwersytetu Preszowskiego w Preszowie (Słowacja). Książka adresowana jest do studentów specjalności nauczycielskich, nauczycieli praktyków oraz pracowników naukowych, którzy w polu swoich zainteresowań badawczych lokują innowacyjność pedagogiczną. (Wydawca)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
„Współczesne teorie społeczne. W kręgu ujęć paradygmatycznych” to nie pierwszy u nas książka traktujący o współczesnych teoriach społecznych i socjologicznych. Redaktorzy naukowi i autorzy starali się tak tę książkę przygotować, by zaprezentować nowe interpretacje, nowe odczytanie niektórych ujęć paradygmatycznych, np. teorie konfliktu, pokazując równocześnie nowe nurty w socjologii, np. krytyczną analizę dyskursu czy teorie queer. Mamy nadzieję, że przekazywany Czytelnikowi pozycja będzie uzupełnieniem dla już istniejących zarówno autorstwa polskich socjologów, jak i zagranicznych, że będzie także ważną wskazówką intelektualną dla wszystkich zainteresowanych nowymi interpretacjami rzeczywistości społecznej odczytywanej przez socjologów i przedstawicieli pokrewnych nauk społecznych i humanistycznych. Książka powstała z myślą o studentach socjologii, ale nie tylko… Jako przewodnik po najnowszych teoriach socjologicznych została pomyślana jako ważna lektura dla studentów i wykładowców także innych dyscyplin z zakresu nauk humanistycznych i nauk społecznych oraz wszystkich zainteresowanych najnowszymi trendami teoretycznymi we współczesnej socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Ze Wstępu: "Interakcje leków z żywnością pozostają w kręgu zainteresowań wielu ośrodków badawczych i stanowią istotny problem z punktu widzenia dietetycznego, farmaceutycznego, jak również medycznego. Niedostrzeganie związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy żywnością a farmakoterapią w rozumieniu niskiej świadomości personelu medycznego, jak również samych pacjentów, niejednokrotnie może powodować niepowodzenie stosowanej farmakoterapii. [...] Książka ta powstała we współpracy lekarzy, farmaceutów i właśnie dietetyków – tak aby dać jak najszersze spojrzenie na problem i zagadnienie interakcji".
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Informacja jak otrzymać kod PIN znajduje się na stronie internetowej Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorlicach: Zasoby dostępne online
E-book
W koszyku
W książce W pogoni za iluzją. Od wiary i (nie)jedzenia do praktyk pseudomedycznych Katarzyna Łeńska-Bąk zwraca uwagę na ważne w kulturze współczesnej zjawisko popularności lecznictwa alternatywnego. Poddaje analizie wybrane metody terapii, jak: leczenie medykamentami duchowymi, głodówkami, dietą „czystego jedzenia”, placentofagię etc. Próbuje odpowiedzieć na kilka ważkich pytań: co jest źródłem zainteresowania poszczególnymi metodami pseudomedycznymi, jakie są powody tego zainteresowania i z czego wynika ich popularność? W przedstawionych analizach autorka docieka, w jaki sposób próbowano, co więcej – do dziś się próbuje, wykazać ich skuteczność, jakimi argumentami się operuje, w jakim tonie się je przytacza… Nie jest jej nadrzędnym zamiarem wykazanie w sposób apodyktyczny, czy opisywane praktyki są rzeczywiście skuteczne lub nieskuteczne. Chodzi raczej o dostrzeżenie pewnych zjawisk kulturowych, dość powszechnie promowanych w mediach, opisanie ich, wskazanie na mechanizmy ich działania i reakcje ludzi na poszczególne metody terapii alternatywnej, a także ich ewentualne odpowiedniki w kulturze tradycyjnej oraz zmiany, jakie się dokonały w ich postrzeganiu we współczesności. Nie wyszydza przedstawicieli metod alternatywnych, niemniej stoi po stronie wiedzy, którą reprezentuje medycyna oficjalna. Wskazuje na metody stosowane w medycynie alternatywnej, której reprezentanci, w przeciwieństwie do medycyny oficjalnej, często przekonują, że znają remedium na każdy, nawet najcięższy przypadek, dają nadzieję i pozwalają oswoić lęk. Sposoby, którymi to osiągają, są liczne i są wielokrotnie wskazywane w tej książce, jak choćby: odwoływanie się do „autorytetów”/„ekspertów”; budowanie spójnej teorii według tych samych zasad, na podstawie których powstają spiskowe teorie dziejów; odwołania do kosmicznego porządku, mitologizacja rzeczywistości; krytyka i dyskredytacja medycyny oficjalnej, przekładanie teorii dewiacyjnej na własne uniwersum; odwołania do holizmu w praktykach leczniczych; powoływanie się na „badania”, które mają dowodzić słuszności teorii, a w istocie są pseudobadaniami, jak choćby przykłady „cudownych” uleczeń. Twierdzenia i praktyki zwolenników medycyny alternatywnej autorka odnosi do szczegółowej wiedzy naukowej, również z zakresu medycyny czy farmakologii, toksykologii, dzięki czemu udatnie obala liczne mity, którymi posługują się współcześni „znachorzy”. Materiał badawczy, poddany interpretacjom w książce, obejmuje z jednej strony klasyczne teksty etnograficzne będące źródłem wiedzy na temat kultur tradycyjnych, z drugiej – dla zilustrowania współczesnej sytuacji – takie teksty kultury, które spełniają warunki bycia tekstami pseudomedycznymi, czyli rozmaite ulotki, książeczki-przewodniki, artykuły w czasopismach lub Internecie, blogi, wątki na forach internetowych, konta i posty na Facebooku, portale internetowe, klipy w Internecie, poradniki książkowe. Ponadto nieocenionym źródłem, pozwalającym na skonfrontowanie potocznych opinii z istniejącą wiedzą naukową i badaniami medycznymi w zakresie omawianych praktyk jest baza PubMed, zawierająca odesłania do ponad 33 milionów pozycji z literatury biomedycznej, czasopism nauk przyrodniczych i książek online. Książka jest skierowana do humanistów, badaczy kultury oraz każdego zainteresowanego weryfikacją alternatywnych metod leczenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Informacja jak otrzymać kod PIN znajduje się na stronie internetowej Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorlicach: Zasoby dostępne online
Brak okładki
E-book
W koszyku
The research presented in the book was conducted as part of the project "School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic, and Slovakia" (no. 22210036), funded by the International Visegrad Fund. The project was implemented by the University of Opole (Poland), with partners including the University of Ostrava (Czech Republic), the University of Presov (Slovakia), Public Primary School No. 2 themed Polish Olympians in Opole (Poland), Secondary school, Elementary school, and Kindergarten in Karviná (Czech Republic), and United Boarding School in Snina (Slovakia). The project was carried out in three partner countries from 2022 to 2023. The aim of the quantitative research was to assess teachers' perspectives on the functioning of the school community during the pandemic, with a particular focus on the benefits and threats arising from the implementation of distance learning methods in crisis situations. The study was conducted simultaneously in three countries: Poland, the Czech Republic, and Slovakia, in the first quarter of 2023. The analyses of the research results indicate that distance learning is a viable alternative in situations where regular teaching in schools or educational institutions is not possible. The Covid-19 pandemic forced all countries to make a transition from traditional forms of education to online methods, and the experience gained during this time by teachers, students, and parents should not be wasted. In conclusion, we postulate that the acquired competences should be utilized in everyday educational processes. We also suggest that some school activities, especially extracurricular ones, be conducted using remote work methods Zaprezentowane w książce badania przeprowadzone zostały w ramach projektu „School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic and Slovakia” (no.22210036) i sfinansowane ze środków the International Visegrad Fund’s. Realizatorem projektu był University of Opole (Poland) a partnerami University of Ostrava (Czech Republic); University of Presov (Slovakia); Public Primary School No. 2 them. Polish Olympians in Opole (Poland); Secondary school, Elementary school and Kindergarten with Karviná (Czech Republic) and United Boarding School with Snina (Slovakia). Projekt został zrealizowany na terenie trzech krajów partnerskich w latach 2022-2023. Celem przeprowadzonych badań ilościowych była ocena nauczycieli na temat funkcjonowania społeczności szkolnej w sytuacji pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z zastosowania w sytuacji kryzysu metod kształcenia na odległość. Badanie prowadzono równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i Słowacji w pierwszym kwartale 2023 roku. Przeprowadzone analizy wyników badań wykazały, że kształcenie na odległość jest dobrą alternatywą w sytuacji, gdy nie ma możliwości zorganizowania regularnego nauczania w szkołach lub placówkach oświatowych. Pandemia Covid-19 zmusiła wszystkie kraje do przejścia ze stacjonarnych form edukacji na internetowe, a doświadczenie zdobyte w tym czasie przez nauczycieli, uczniów i rodziców nie może zostać zmarnowane. W konkluzji postulujemy, aby nabyte kompetencje wykorzystać na co dzień w procesie kształcenia. Sugerujemy, aby niektóre zajęcia szkolne, zwłaszcza pozaszkolne, były realizowane z wykorzystaniem form pracy zdalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Informacja jak otrzymać kod PIN znajduje się na stronie internetowej Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorlicach: Zasoby dostępne online
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej